واقعیت مجازی با نام لاتین "Virtual Reality" و حروف اختصاری "VR" عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن مرز‌ها و محدودیت‌ها بین فضای واقعی و فضای مجازی می‌باشد.

 

در زمان کنونی، واقعیت مجازی یک فناوری جدید و البته نوین می‌باشد که این امکان را برای کاربران مهیا کرده تا بازی‌ها را در یک محیط شبیه‌سازی شده تجربه نمایند.

 

اینک در این مقاله ، قصد معرفی 5 بازی برتر برای اجرا با واقعیت مجازی را داریم. اگر شما نیز دارای واقعیت مجازی هستید، شاید بخواهید این مقاله را تا انتها بخوانید!

 

5 بازی برتر برای اجرا در  "Virtual Reality":

 

1. بازی : Thumper

 

 http://bayanbox.ir/view/8717513545779363482/Virtual.Reality.Best.game.6.jpg

 

این بازی را اگر به صورت معمولی هم اجرا کنید، برایتان بسیار جالب و جذاب خواهد بود. چه برسد به اجرای آن با واقعیت مجازی!

 

بدون شک اجرای این بازی با واقعیت مجازی، یکی از مهیج‌ترین تجارب شما در انجام بازی خواهد بود.

 

شما در این بازی باید روی صحنه‌ها ضربه زده و در گوشه‌ها نیز اسلاید انجام دهید. از نظر محتوا و موضوع بازی هم باید بگوییم جزو بازی‌های ماجراجویی بوده و شاهد فضایی شگفت‌انگیز با انجام حرکات خشونت‌آمیز خواهید بود!

 

جهت مراجعه به سایت رسمی این بازی، اینجا را کلیک کنید.

 

این بازی با "HTC Vive" و نیز "Oculus Rift" سازگار می‌باشد.

 

2. بازی: Obduction

 

http://bayanbox.ir/view/870281602447764911/Virtual.Reality.Best.game.2.jpg

 

 

با انجام این بازی با استفاده از واقعیت مجازی، زندگی کردن در یک دنیای دیگر را تجربه خواهید کرد. دنیای که با حواشی و جزئیات فراوان همراه می‌باشد. با استفاده با واقعیت مجازی، جزئیات آن برای ملموس خواهد بود!

 

در این بازی با پازل‌ها و مدارکی مواجه خواهید شد که باید پرده از اسرار آن بردارید. در "Obduction" تجربه انجام اعمالی چون قدم زدن در یک محیط کاملاً متفاوت را کسب خواهید کرد.

 

اگر سرتان گیج نرفت، به اطراف هم نگاهی بیندازید و از منظره‌ها لذت ببرید!

 

جهت مراجعه به سایت رسمی این بازی، اینجا را کلیک کنید.

 

3. بازی: Chronos

 

 

http://bayanbox.ir/view/2274907551183996159/Virtual.Reality.Best.game..jpg

 

 

یک دنیای چالش‌ برانگیز همراه با محیطی متفاوت و البته بسیار مهیج فقط جزوی از بازی "Chronos" می‌باشد. سبک این بازی به صورت نقش‌آفرینی می‌باشد.

 

توصیه می‌کنیم در صورتی که دارای واقعیت مجازی هستید، حتما این بازی را انجام دهید. مطمئن باشید از اجرای آن لذت برده و پشیمان نخواهید شد.

 

این بازی دارای گیم‌پلی به مدت 15 ساعت بوده و با "Oculus Rift" نیز سازگار می‌باشد.

 

جهت مراجعه به سایت رسمی این بازی، اینجا را کلیک کنید.

 

4. بازی: Elite: Dangerous

 

http://bayanbox.ir/view/7220038318446688751/Virtual.Reality.Best.game.4.jpg

 

 

"Elite: Dangerous" جزو اولین‌ بازی‌هایی می‌باشد که به صورت پیش‌فرض از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. بدون شک این بازی را می‌توان از پیشتازان در زمینه بهره بردن از فناوری واقعیت مجازی دانست.

 

در این بازی باید سوار بر فضاپیما‌های شگفت‌انگیز شده و دنیای خارج از جو زمین را تجربه کنید. به نظرتان جالب و مهیج نیست؟

 

فضا‌پیماها نیز بر چند دسته هستند که انتخاب آن به خود شما بستگی دارد. برخی از فضاپیماها دارای اندازه‌ای کوچک و بعضی بزرگ هستند که البته از نظر جابجایی و سرعت نیز با هم تفاوت‌هایی دارند.

 

البته شما فقط به نیت گشت و گذار سوار بر این فضاپیماها نخواهید شد. بلکه قصد شما چیره شدن در نبرد‌های بین فضاپیماها می‌باشد.

 

اگر سرتان را کمی بچرخانید می‌توانید شاهد فضاپیماهای رقبا و دشمنان خودتان باشید که چگونه به سمت شما هجوم می‌آورند! البته در این بازی تا حدودی مهارت خلبانی شما نیز مطرح می‌باشد. بنابراین دسته خلبانی را بگیرید و به بهترین نحو ممکن فضاپیما را هدایت کنید.

 

به طور کلی می‌توانیم بگوییم جزئیات این بازی بسیار شبیه به واقعیت بوده و واقعاً تجربه منحصر به فردی را به بازیکن منتقل می‌کند.

 

این بازی با "HTC Vive" و نیز "Oculus Rift" سازگار می‌باشد و برای مراجعه به سایت رسمی آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

 

5. بازی: Keep Talking and Nobody Explodes

 

http://bayanbox.ir/view/8965651315226225812/Virtual.Reality.Best.game.5.jpg

 

 

شما در این بازی باید بتوانید یک بمب ساعتی را خنثی کنید. البته انجام این کار بدون داشتن علم و دانش قبلی ممکن نیست. برای همین خاطر باید دفترچه آن را به طور کامل مطالعه کرده و طبق دستورالعمل آن اقدام به خنثی‌سازی بمب کنید.

 

این بازی نیز در نوع خود جالب است و شما را به یک خنثی کننده بمب تبدیل خواهد کرد. این بازی نیز با "Oculus Rift" و "HTC Vive" سازگار می‌باشد.

 

برایمان بسیار جالب است که نظرتان را درباره این بازی‌ها بدانیم. اگر این بازی‌ها را با واقعیت مجازی تجربه کردید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.