پس از انتشار شایعاتی در مورد حذف کلید فیزیکی از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، حال شنیده‌ها حکایت از  نهایی شدن حذف کلید فیزیکی از این گوشی هوشمند دارند.


بر اساس آخرین شنیده‌ها، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بدون داشتن کلید فیزیکی راهی بازار خواهند شد. کلید فیزیکی در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس را باید از جمله‌ی ویژگی‌های اصلی این گوشی هوشمند خواند که حذف آن علاوه بر ایجاد تجربه‌ای جدید برای کاربران، ظاهر پرچم‌داران جدید سامسونگ را نیز تغییر خواهد داد.

با توجه به رندرهای منتسب به گلکسی اس ۸، حذف کلید فیزیکی باعث باریک‌تر شدن هر چه بیشتر حاشیه‌ی پایینی این گوشی هوشمند خواهد شد. با توجه به حذف کلیدی فیزیکی از گلکسی اس ۸، سنسور اثر انگشت نیز به پنل پشتی گوشی انتقال خواهد یافت.

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه‌شده، گلکسی اس ۸ با بهره‌گیری از یک دوربین راهی بازار خواهد شد، حال آنکه گلکسی اس ۸ پلاس با دوربین دوگانه همراه خواهد شد. گلکسی اس ۸ با یک نمایشگر ۵.۷ اینچی همراه می‌شود و گلکسی اس ۸ پلاس نیز با توجه به اینکه نسخه‌ی بزرگ‌تری خواهد بود، از وجود یک نمایشگر ۶.۲ اینچی بهره خواهد برد.

پرچم‌داران نسل پیشین سری گلکسی اس که اتفاقا فروش خوبی نیز تجربه کردند، به ترتیب با نمایشگر ۵.۱ و ۵.۵ اینچی برای گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج همراه شده بودند.

از جمله‌ی شایعات دیگری که در مورد گوشی جدید سامسونگ به گوش می‌رسد باید به استفاده از قلم S Pen در نسخه‌ی پلاس اشاره کرد. ضمنا پرچم‌داران ۲۰۱۷ سامسونگ نیز همچون گذشته در دو نسخه با پردازنده‌های متفاوت راهی بازار خواهند شد که شامل اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ این کمپانی می‌شوند.